La Llei ‘Crea i Creix’ que va ser aprovada pel Congrés al setembre, contempla mesures per afavorir el rendiment de les empreses.

El mes de setembre passat, el Congrés va aprovar la Llei ‘Crea i Creix’ dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que té per objectiu principal, fomentar el dinamisme del teixit productiu i impulsar el creixement i la creació d’empreses, especialment PIMES, i reduir la morositat.

Aquesta nova legislació va entrar en vigor el mes d’octubre passat, amb diverses mesures per agilitzar els tràmits i promoure el creixement dels petits negocis. Una de les normatives que preveu la nova llei, però encara no ha entrat en vigor, és l’obligatorietat de presentar factures electròniques.

Entrada en vigor i sancions

La llei preveu l’obligació d’expedir i remetre factura electrònica per a totes les empreses i autònoms, per millorar-ne el control de pagaments, i estableix que l’incompliment de l’obligació d’emetre factures pot suposar la imposició de sancions de fins a 10.000 euros.

Al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) s’estableix que l’obligatorietat d’emetre factures electròniques entrarà en vigor en el termini d’un any per a empreses amb una facturació anual de més de vuit milions d’euros, i de dos anys per a empreses amb una facturació anual de menys de vuit milions d’euros.

Què és una factura electrònica?

La factura electrònica és un format de factura pensat per reduir les probabilitats de frau i de morositat, que és un dels principals objectius de la nova normativa. La factura conté aquesta informació:

– Número de la factura

– Data d’emissió

– Dades de l’emissor i del receptor

– Concepte

– Imports i impostos

– Tipus de moneda

– Mètode i termini de pagament

– Data de venciment

Aquest document és l’aval d’una operació econòmica entre dues parts, una que ofereix un servei o producte, i una abona un import acordat. El format electrònic redueix costos, evita errors i facilita la gestió de la documentació.

Combatre la morositat

Aquesta mesura per combatre la morositat arriba després de registrar-se un augment en aquesta infracció en els últims mesos, a causa de la situació econòmica actual. L’ús de factures electròniques facilita la possibilitat de traçar i controlar els pagaments, ja que el registre d’aquest tipus de factures és complicat d’alterar, i la llei també estableix que les empreses hauran de permetre l’accés a les factures electròniques als clients durant un termini de quatre anys, encara que els clients han deixat de fer negocis amb l’empresa emissora.

Elaborar i emetre factures electròniques pot ser complicat per a aquells que no ho han fet amb anterioritat, i encara que hi ha diversos aplicatius que permeten la gestió d’aquest tipus de facturació de forma gratuïta, es recomana que les empreses i els autònoms comptin amb l’ajuda d’una assessoria per gestionar aquest tipus de documentació.

Per això, a Compta-Clar, assessoria integral amb més de vint anys d’experiència treballant a Cambrils i voltants, posem els nostres serveis a disposició d’autònoms i empreses per assessorar-los amb la gestió i emissió de factures electròniques.