Aquests són els requisits per demanar l’ajuda de 200 euros de l’Estat
T’expliquem els passos per sol·licitar la subvenció per a les rendes més baixes i els terminis per aconseguir-la.
A finals de juny, el Govern espanyol va aprovar l’aplicació d’un xec de 200 euros per a les persones amb rendes més baixes dins del marc d’accions per fer front a l’impacte econòmic que està generant el conflicte bèl·lic a Ucraïna. Es tracta d’un pagament únic de 200 euros que es farà per transferència bancària. Des de Compta-Clar t’expliquem quins són els requisits que has de complir i quins passos has de seguir per sol·licitar-la.
El termini per demanar l’ajut va començar divendres passat 8 de juliol i estarà obert fins al 30 de setembre. Aquesta subvenció va dirigida a totes les persones residents a Espanya de forma legal, que hi tinguin residència des de fa mínim un any, siguin treballadors per compte propi o aliè, i estiguin donats d’alta al règim corresponent a la Seguretat Social, o estiguin inscrits com a demandants en una oficina d’ocupació, estiguin o no cobrant el subsidi per desocupació.
Per poder sol·licitar l’ajuda de 200 euros, les rendes obtingudes el 2021, incloses les que percebin els convivents, no poden ser superiors a 14.000 euros. I el patrimoni, sense comptar l’habitatge habitual, no pot superar els 43.196,40 euros.
Cal tenir en compte que els ingressos que es consideraran per a l’ajuda seran les de totes les persones que resideixin al mateix domicili que el beneficiari i estiguin units en condició de cònjuge o parella, per relació de parentiu de fins a tercer grau o guarda amb fins d’adopció o acolliment familiar permanent.
Es considera relació de parentiu de fins a tercer grau, fills i pares, germans, avis i nets, nora o gendre i sogres, oncles i nebots, besavis i besnets. No es tindrien en compte els ingressos d’altres persones residents al mateix domicili en cas de compartir pis, lloguer d’habitacions i situacions similars.
Com es demana l’ajuda de 200 euros?
El xec es pot demanar a través d’un formulari electrònic disponible a la pàgina web de la Seu Electrònica de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), on cal accedir amb identificació personal per mitjà de Cl@ve, Certificat Digital o DNIe . Cal comptar amb un compte bancari a nom de la persona sol·licitant, per rebre la transferència del pagament únic de l’ajuda.
No cal aportar documentació extra, ja que en emplenar el formulari s’autoritza la Seguretat Social i altres organismes a remetre la informació necessària a AEAT per poder fer les comprovacions necessàries per assegurar que la persona sol·licitant compleix els requisits establerts.
El termini per presentar la sol·licitud de l’ajuda de 200 euros finalitza el 30 de setembre, per això, si tres mesos després de la data esmentada, no s’ha rebut la transferència de pagament, s’entendrà que l’ajuda li ha estat denegada.