Per la modificació de l’Ordre HAP/2194/2013, que entrarà en vigor el pròxim 1 de gener, queda suprimit el model 303 de forma física i només es podrà presentar a Hisenda telemàticament.

El 22 de novembre passat, l’Agència Tributària Espanyola va aprovar la modificació de l’Ordre HAP/2194/2013 i entre altres canvis, un dels més rellevants, sobretot per als treballadors autònoms, és la supressió del model 303 en paper. El model 303 és l’imprès mitjançant el qual els treballadors per compte propi presenten l’autoliquidació de l’impost sobre el valor afegit (IVA) a hisenda de manera trimestral.

A partir de l’1 de gener de 2023, que és quan entra en vigor la modificació, l’autoliquidació de l’IVA només es podrà presentar de forma telemàtica, per la qual cosa caldrà disposar del certificat digital, el DNI electrònic, del certificat Clave permanent o del Clave Pin. Des de Compta-Clar volem recordar que els treballadors per compte propi estan obligats a presentar la liquidació de l’IVA, sempre que l’apliquin als serveis o productes, i per això és important que estiguin al corrent d’aquest canvi.

La modificació també afecta el model 309, de la declaració del resum anual corresponent a 2022, que s’ha de presentar al gener de l’any que ve. El document del model 303 patirà alguns altres canvis, com la unificació de caselles en alguns casos, però en passar a ser totalment telemàtic, els canvis quedaran automatitzats, i no caldrà parar-hi cap atenció especial.

Com presentar l’IVA per Internet

A Compta-Clar estem al vostre servei per assessorar-vos o fer el tràmit per presentar el model 303 de manera telemàtica. Però volem repassar, de manera general, el procés de presentació de l’autoliquidació de l’IVA en línia.

Per fer-ho, cal tenir una identificació digital, com ara el certificat digital o el Clau permanent o Clau Pin, per accedir a la seu electrònica de l’Agència Tributària.

Com que és un sistema automatitzat, el formulari del model 303 ja apareix amb algunes dades emplenades a forma d’esborrany, i només cal revisar aquestes dades, complementar-les amb la informació addicional que sigui necessària, indicar el mètode de pagament de la quantitat pendent i presentar-lo. A Compta-Clar podem aclarir qualsevol dubte que aquest procés generi i assessorar els nostres clients sobre qualsevol tràmit necessari perquè el seu negoci continuï funcionant.